Roadtrip van zuid naar noord! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marjolein Benne - WaarBenJij.nu Roadtrip van zuid naar noord! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marjolein Benne - WaarBenJij.nu

Roadtrip van zuid naar noord!

Door: Marjolein Benne

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

11 December 2015 | Australië, Alice Springs

Hoi allemaa!!

Hierbij dan blog nummero 2. De 1e kwam niet op facebook terecht dus hoop dat jullie hem dan kunnen lezen via deze website.

Zit nu op dit moment in Alice Springs beetje te chillen om morgen aan de laatste 6 dagen te beginnen richting Darwin.
30 november begon de groepsreis met als eindbestemming Darwin. Vroeg opgestaan om opgehaald te worden door Ben van Groovy Grape Tour. De 1e dag was het vooral veel in de zitten en beetje kennis maken met iedereen. Deze groep deed de 3 dagen Great Ocean Road tot aan Adelaide en daar zouden onze wegen ons scheiden. Veel dingen gedaan deze 3 dagen zoals, door Otway National Park rainforest te lopen (sommige bomen van meer dan 100m hoog gezien), Twelve Apostles rock formation gezien bij zonsondergang (nog nooit zo koud gehad haha), meer rotsformaties bij Loch Ard Gorge en de Australische rotsformatie London Bridge. Dit was gelijk het laatste stukje van de Great Ocean Road dus nu komen we steeds dichter bij Adelaide.
In Grampians National Park het Brambuk the national park & cultural centre bezocht. Ging vooral over hoe de aborigials zich ontwikkeld hebben de laatste jaren, was wel interessant om te zien en te lezen. Ook nog naar Mackenzie Falls geweest waar we een hele mooie waterval hebben gezien. Wel echt een hel van een klim maar goede workout voor mn benen haha. Bij Balconies lookout point een mooi uitzicht gehad over de Grampians.
Veel kangaroes gezien onderweg en het blijven toch geweldige dieren vind ik!Ook papegaaien gevoerd wat ect gaaf was, en natuurlijk koala's gezien!
Veel gezien en gedaan in 3 dagen dus was ook best moe toen we in Adelaide aankwamen. Gelukkig zat ik wel met een paar mensen van de groep in een hostel dus konden zo nog wel contact met elkaar houden.

1 dag rust gehad en een beetje rondgekeken in Adelaide, de was gedaan en alles rustig aan doen haha.

Inmiddels alweer 4 december, tijd gaat snel! Weer vroeg opgestaan voor dit keer een 6-daagse tour van Adelaide naar Alice Springs door de outback. Opgehaald door Niki van Groovy Grape echt een leuke tourguide!! Super relaxed en goede muziek haha.
Gelukkig een paar mensen van dezelde tour eerder dus je kent al een paar mensen. Ook 3 Nederlanders dus was erg gezellig!
's Ochtends is het al rond de 35 graden en dan zitten we nog niet in de outback, gaat wat worden.
We zijn begonnen met een wijnproeverij om 10 uur 's ochtends dus mijn dag kon niet meer stuk! 's Middags hebben we een kleine wandeling gedaan door een vallei wat helemaal blank staat als het heeft geregend, wat het al 4 jaar niet heeft gedaan volgens Niki.
Elke dag vroeg op (5 uur vertekken) zodat we de zonsopgang kunnen zien en de wandelingen kunnen beginnen wanneer het nog niet zo warm is. In Coober Pedy onder de grond geslapen en een rondleiding gehad door een opal mijn, was erg leuk om te doen. Ook nog naar een kangaroe opvang geweest (de bekendste in Australie) waar je ze mocht voeren en een baby kangaroe mocht knuffelen. Was zoo verliefd dat ik die baby wilde pakken en mee naar huis nemen, hadden gelukkig meerdere mensen.
Lange rit in de bus richting Uluru. Onderweg papegaaien gezien en emu's gevoerd (struisvogels). Voordat we aankwamen bij het kamp foto's genomen van Mount Connor en daarna door naar de camping om de zonsondergang te zien bij Uluru. Het begon al te onweren en 10 min later begon het te regenen niet nomaal. De tent waar de keuken in stond waaide bijna weg dus samen met Terry (engelse gozer) alles vast gezet in de stromende regen. We zouden eigenlijk buiten slapen in een swag maar dit ging nu dus niet meer door. In een tent met 21 man is niet echt prettig dus ook niet geslapen door al het gesnurk.
Volgende dag naar Uluru gegaan om er omheen te lopen. Een wandeling van 3 uur is niet echt fijn in de brandende zon zonder slaap dus was ook erg blij toen we bij het eindpunt aankwamen haha. Wel echt indrukwekkend om het van zo dichtbij te zien. 's Avonds eindelijk buiten geslapen onder de sterrenhemel, dit is echt een aanrader! Zeker als je zoals ik van kamperen houd.
Weer vroeg op om de zonsopgang te zien bij Uluru om daarna door te gaan voor een wandeling over een door Kata Tjuta (The Olgas). We hebben de route Valley Of The Wind gelopen, dit was een erg mooie route!
Snel de bus met airco in om de reis naar Kings Canyon in te zetten. Aagekomen op de camping kon je kiezen om in een tent te slapen of weer buiten, natuurlijk voor buiten gekozen. Snel een duik in het zwembad genomen om af te koelen en weer kijken naar de zonsondergang gekeken met een biertje in de hand (drink nooit bier maar vanaf nu dus wel). Na het eten nog even naar de bar geweest voor een biertje met de Engelsen.
Een wandeling door Kings Canyon stond op de plannin de volgende dag. Naar boven klimmen was echt een hel maar we hebben het gehaald met pijn en moeite haha. Zonsopgang gezien weer en een mooie wandeling gehad met beneden in het dal de Garden of Eden.
Snel weer een duik genomen in het zwembad bij terugkomst en alles snel ingepakt om de laatste 400km naar Alice Springs te beginnen.
Onderweg weer veel lol gehad met de groep en als afsluiter met de hele groep in Alice Springs bij Monte's waar we wat hebben gegeten en gedronken. Met een klein groepje nog naar 2 bars geweest voor een drankje en dansje waarna het echt tijd was om afscheid te nemen. Echt een super toffe groep gehad en goede vrienden gemaakt met mensen uit Engeland en Malta. Al afgesproken om elkaar zeker op te zoeken en bij elkaar te slapen, nu al zin in!

Vandaag een beetje rust gehad en een beetje bij gekomen van 6 intensieve dagen. Morgen gaan de laatste 6 dagen naar Darwin beginnen en ben echt heel benieuwd naar de groep!
Ga deze mensen zeker missen en gelukkig kunnen we contact houden met elkaar via facebook.

Dit was weer even een update, hoop dat die nu wel op facebook komt haha.
Heb het echt super naar mn zin met de leuke mensen om me heen en gelukkig houden we ontact met elkaar!

xxx Marjolein

• 11 December 2015 - 14:10

Janneke Van Den Akerboom :

Leuk om te lezen Marjolein, lekker genieten meid. Best jaloers op je. Veel plezier xx
    Van ons allemaal.

• 11 December 2015 - 18:27

Linda:

Leukk Marjolein!!!

Goed om te lezen dat je het al zo erg naar je zin hebt!!
    Geniet er lekker van!! Voor je het weet is het voorbij!
    Dikke kus!