Party en alcohol! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Marjolein Benne - WaarBenJij.nu Party en alcohol! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Marjolein Benne - WaarBenJij.nu

Party en alcohol!

Door: Marjolein Benne

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

07 Januari 2016 | Australië, Agnes Water

Hoi allemaal!

Weer even een kleine update, want is al weer een tijdje geleden dat jullie iets van me gehoord hebben.

Na Alice Springs een 3daagse tour gedaan naar Darwin. Niet heel veel gedaan, was vooral veel in de bus zitten dus was erg blij dat Chris er was! Chris is de enige bekende van de vorige groep die ook deze tour doet dus altijd fijn om iemand te hebben die je al kent.
Kleine wandelingen gemaakt, buiten geslapen in een swag (love it!) en heeeeel veel kikkers en padden gespot. Vieze beesten zijn het toch ook. Ze zaten overal, in de douche, wc, in de tent dus het was wel erg leuk om iedereen met een bezem alle padden uit hun tent te zien jagen.
Er waren heel veel duitsers dus er werd onderling veel duits gesproken, maar spreek geen woord duits dus was best irritant.

In Darwin aangekomen hadden we 1 dag vrij , niet veel gedaan haha. Was ook slecht weer dus er was niet veel te doen.
Volgende ochtend werden we opgehaald voor de laatste 3daagse tour naar Kakadu National Park. Op deze tour heel veel krokodillen gezien en echt een leuke tourguide gehad. Weer heel veel regen dus midden op de weg stilgestaan omdat onze tourguide geen regen had gezien in 5 jaar! Best raar om dan midden op de weg in de regen te staan dansen van blijdschap haha.
Zelfde mensen helaas op deze tour maar had gelukkig Chris en heb het echt leuk gehad mede dankzij hem en Cath de tourguide.

In Cairns kerstmis gevierd met Chris en een paar Britse meiden, was erg gezellig en had dan ook bijna elke dag voor een week lang een kater. Ik kan je ook aanraden om niet te skypen met thuis als je een drankjes op hebt, want er kwam niet veel zinnigs uit mn mond.
In Cairns een snorkeltour gedaan van 1 dag naar Great Barrier Reef, was erg leuk maar helaas geen zon waardoor het koraal niet erg mooi en goed te zien was.

Daarna doorgegaan naar Magnetic Island waar we 3 dagen hebben doorgebracht. Eiland verkent met de auto, koalas gespot, een koala beetgehouden en natuurlijk was het weer erg slecht weer. Een hoop karma heb ik!

1 dag dorgebracht in Airlie Beach voordat we de partyboot opgaan.
Met NYE op de partyboot richting Whitsundays. Echt een top tijd gehad op de boot! Overdag gesnorkeld en op de hagelwitte stranden gelegen, 's avonds gewoon gezellig met een paar drankjes. En ja met NYE was ik niet meer echt nuchter nee haha.
Terug van de boot nog 2 nachten in Airlie Beach doorgebracht. Gewandeld met een geweldig uitzicht over de haven en Airlie Beach, verder beetje gechillt en winkeltjes bekeken.

Daarna waren 2 dagen Rockhampton aan de beurt. Hier naar de Capricorn Caves geweest en de Cathedral tour gedaan, was leuk voor een keertje maar ik vind het te saai.
Was verder niet veel te doen dus de was maar gedaan en aan het zwembad gelegen om nog bruiner te worden.

Daarna de bus genomen naar Agnes Water waar ik nu zit. Hier weer 2 dagen blijven en dan reizen we verder naar Hervey Bay en Rainbow Beach.
Morgenochtend 3 uur surfles en 's middags op een motor de straten hier onveilig maken. Met leren jacket en helm lekker scheuren op mn motortje. Heb er zin in!!

Tot aan 1 februari reis ik samen met Chris, en vanaf Sydney ga ik mijn reis voor de laatste 3 weken alleen voortzetten waarschijnlijk. De plannen om voor 1 week naar Tasmania te vliegen en nog 1 week in Perth door te brengen moeten nog uitgewerkt worden. Meer nieuws hierover volgt nog.

Dit was weer de update voor nu